Transport autokarem czy autobusem...

Kilka słów o autokarach.Wygoda w autokarachAutokary duże i małe spełniają jedną, podstawową funkcję- maja przewieźć grupę osób na wskazane miejsce o wskazanym czasie. Jednak autokary różnią się od siebie na różn

Transport autokarem czy autobusem... Transport regionalny dla przykładu to znakomity sposób na podróż ze zorganizowanymi grupami. Szkolne wycieczki, wyjazdy na treningi lub praktycznie każda inna potrzeba podróży. Kilka słów o autokarach.

Wygoda w autokarach

Autokary duże i małe spełniają jedną, podstawową funkcję- maja przewieźć grupę osób na wskazane miejsce o wskazanym czasie. Jednak autokary różnią się od siebie na różnych płaszczyznach, co wpływa na długość podróży i jej wygodę dla pasażerów. Mamy duże autokary z miejscami do spania, klimatyzacją, toaletą, telewizją, a nawet dostępem do Wi-Fi.

Mniejsze lub starsze autokary mają ograniczony dostęp do powyższych udogodnień, ale i tak potrafią być komfortowe dla pasażera. Ważne są np. wygodne siedzenia, czy choćby ogólna sprawność i stan całego pojazdu. Jeszcze jedna sprawa, która ma spore znaczenia na przebieg i bezpieczeństwo całej podróży to oczywiście kierowca, a dobrego kierowcy nie zastąpi nawet najnowocześniejszy autokar.


Historia autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus


Buspas - oddzielny pas dla autobusów i autokarów

To że autobusy i autokary spalają dużo paliwa nie powinno dziwić, przecież są to duże i ciężkie pojazdy. Oczywiście można by wiele zrobić, aby autobusy paliły mniej: jednym z ciekawych pomysłów jest stworzenie pasa tylko dla pojazdów tego typu. Mogłoby to przynieść ogromne oszczędności, a co za tym idzie obniżyłoby to koszty firm transportowych. Prawdopodobnie doprowadziłby to do zmniejszenia ceny biletów za przejazdy. Oczywiście takie działanie wymagałby inwestycje, jednak korzyści z niej wynikające są kuszące. Może kiedyś doczekamy takiego specjalnego pasa, póki co zostaje nam stać w korkach razem z autobusami i autokarami.