Samochód na łasce mechanika - można inaczej?

Dodane: 22-06-2016 17:29
Samochód na łasce mechanika - można inaczej? Koło alternatora sklep

Czym jest alternator?

Alternator ? prądnica prądu przemiennego, często trójfazowa. Służy do zmiany energii mechanicznej w prąd przemienny. W alternatorze prąd jest wytwarzany w nieruchomych uzwojeniach stojana przez wirujące pole magnetyczne wirnika. Stosowany jest powszechnie jako źródło prądu w pojazdach mechanicznych. Pierwszy alternator skonstruował Nikola Tesla w 1891 i opatentował go w USA pod numerem 447921.

Alternator jest znacznie wydajniejszy i bardziej niezawodny od prądnicy prądu stałego, gdyż w przeciwieństwie do prądnicy główne uzwojenia robocze są w stojanie, a nie w wirniku, dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania komutatora. Alternator jest wzbudzany podobnie do prądnicy prądu zmiennego przez uzwojenia wirnika, ale w alternatorze znajduje się jedno uzwojenie nawinięte osiowo, a wykonane z ferromagnetyka elementy kształtują odpowiednio pole magnetyczne w taki sposób, by podczas obrotu wirnika zmieniało się pole magnetyczne przenikające uzwojenia statora (stojana).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator


Cena za serwis samochodowy

Jak wiadomo, cena za serwisowanie samochodu nieraz może być na tyle wysoka, że stanowi spore zaskoczenie dla właściciela auta. Bardzo ważny jest rozsądny wybór serwisu samochodowego, ponieważ w tej dziedzinie często może dojść do oszustw, a potencjalny klient nie jest w stanie zweryfikować, czy przeprowadzone były naprawdę takie naprawy w aucie, za jakie zapłacił. Cena za serwisowanie samochodu jest uzależniona nie tylko od modelu naszego auta, ale również od tego, ile lat ma nasz samochód. Co więcej, cena za, na przykład wymianę części samochodowych jest uzależniona również od stopnia skomplikowania tego procesu i od tego, jak wiele czasu mechanik musi poświęcić na doprowadzenie samochodu do dawnej świetności.


Gdzie i jak używamy alternatorów?

Dla zapewnienia współpracy z akumulatorem, który do ładowania wymaga prądu stałego, alternator posiada wbudowany prostownik na diodach krzemowych. Często zawiera też wbudowany regulator napięcia.

Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego do wzbudzania alternatora (alternator 9-diodowy). Układ taki zapewnia, że podczas małych obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej przy wyłączonym silniku wirnik alternatora nie jest magnesowany i nie pobiera prądu z akumulatora, jak to się dzieje w prądnicach i alternatorach 6-diodowych. W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze.

Obecnie alternatorów używa się znacznie częściej niż prądnic, ponieważ są od nich znacznie lżejsze i zdolne do wytwarzania prądu już przy niewielkiej prędkości obrotowej wirnika.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator