Poligrafia i jej produkty jako materiały reklamowe

pozostałe kolory. Co ciekawe monitory operują w innej przestrzeni barw zwanej RGB, a konwersja z jednej na drugą czasami bywa problematyczna. Dlatego właśnie drukarnie muszą zatrudniać specjalistów aby mogli odpowiednio przygo

Poligrafia i jej produkty jako materiały reklamowe naklejki reklamowe

Przestrzenie barw CMYK i RGB

Drukarki operują w przestrzeni barw zwanej CMYK, jest to to nic innego jak skrótowiec od kolejnych kolorów składowych, które drukarka dobiera aby stworzyć pozostałe kolory. Co ciekawe monitory operują w innej przestrzeni barw zwanej RGB, a konwersja z jednej na drugą czasami bywa problematyczna.

Dlatego właśnie drukarnie muszą zatrudniać specjalistów aby mogli odpowiednio przygotować pliki do druku, ponieważ większość materiałów jest przysyłana w RGB, a nie wspieranym przez maszyny drukujące CMYK. Ale jakie to barwy CMYK? C to błękit, M to różowy, Y to żółty i K to czarny.


Cytat z Wikipedii o arkuszu drukarskim

Arkusz drukarski (lub arkusz druku) - fizyczna jednostka objętości druków, lub form drukowych podstawowego koloru, stosowana przez poligrafów. Odpowiada ona jednostronnie zadrukowanemu arkuszowi papieru formatu większego od B2 ale mniejszemu od B1 (co odpowiada np. ośmiu stronom końcowego wyrobu formatu A4, szesnastu stronom formatu A5 itd.). W przypadku druku dwustronnego arkusz drukarski odpowiada połowie powierzchni arkusza zadrukowanego tylko z jednej strony.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Arkusz_drukarski


Internetowy druk

Drukarnie internetowe zdobywają coraz więcej zwolenników, w sumie nic dziwnego kiedy coraz więcej handlu odbywa się przez internet właśnie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ można od razu zniwelować błędy popełniane przez potencjalnych klientów przy składaniu zamówienia.

Często zdarza się, że prześlą zły plik w złym formacie, przy drukarni internetowej ten błąd jest wychwytywany jeszcze przez sam skrypt przyjmujący zamówienie. Oczywiście takie drukarnie mają też swoje wady, czyli brak możliwości zindywidualizowanego podejścia do klienta i jego potrzeb, no chyba, że trafimy naprawdę dobrą drukarnię.